LISTA PRZETARGÓW

Nieżychowice, dn. 27 marca 2014r.

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia na leasing operacyjny ciągnika.

 

  1. Zamawiający: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Nieżychowice, Nieżychowice, 89-600 Chojnice
  2. Tryb udzielenia zamówienia : przetarg nieograniczony.
  3. Przedmiotem zamówienia jest usługa leasingu operacyjnego (CPV: 66110000-4) fabrycznie nowego ciągnika rolniczego (CPV: 1670000-2) o następujących parametrach:
    • Silnik 6 cylindrów, 4 zawory na cylinder, moc znamionowa (ECE R120): co najmniej 123kW, spełniający wymogi etapu EURO 4 , (europejskie normy emisji spalin z silników maszyn i urządzeń, pojazdów wolnobieżnych, ciągników rolniczych, pojazdów szynowych i jednostek pływających.)
    • Maksymalny moment obrotowy co najmniej 825Nm
    • Bezstopniowa skrzynia biegów.
    • Układ hydrauliczny o wydajności co najmniej 150litrów/minutę i ciśnieniu co najmniej 190 bar, 5 rozdzielaczy elektrohydraulicznych
    • Przednia oś amortyzowana, minimalny kąt skrętu 55o. Koła wyposażone w opony 600/65R28 i 650/75R38
    • Instalacja hamulcowa pneumatyczna 1 i 2 obwodowa
    • WOM 540/540E/1000/1000E
    • Ciągnik wyposażony w przedni TUZ wraz z obciążnikiem co najmniej 1 tony.
    • Kabina wyposażona w automatyczną klimatyzację, monitor, joystick, siedzisko instruktora.
    • Minimalny udźwig podnośnika – 8ton
    • Zaczep transportowy automatyczny i rolniczy
    • Autoryzowany serwis w promieniu 150km od siedziby zamawiającego.
    • Parametry leasingu operacyjnego: 3 letni, wkład własny 100tys. złotych, raty równe.
  4. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
  5. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest:
  6. Złożenie oferty z ceną do dnia 7 kwietnia 2014r. do godz. 11:00 w siedzibie zamawiającego oraz złożenie oryginałów lub poświadczonych kopii dokumentów rejestracyjnych przedsiębiorcy, tj. : zaświadczenia z Urzędu Gminy o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeśli firma jest wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego wystarczy podać nr wpisu.

    Oświadczenia o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 Prawa Zamówień Publicznych ( D.U. z 2004r. Nr 19 poz. 177) będące częścią formularza ofertowego, oznacza, że dostawcy:

    • posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
    • posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
    • znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
    • nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

    Oświadczenie, że oferent nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 w/w ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia, oznacza brak poniższych przesłanek. W myśl tego artykułu, wyklucza się:

    • wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
    • wykonawców w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono;
    • wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu;
    • osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
    • wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Prawa Zamówień Publicznych
  7. Ofertę należy składać w formie pisemnej w siedzibie zamawiającego. Dopuszcza się składanie zapytań i wyjaśnienia zamawiającego w formie faksu (523981059) i elektronicznie na adres zdniezychowice@onet.pl
  8. Osobą uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami jest Czesław Selke.
  9. Wadium nie jest wymagane.
  10. Oferent związany jest ofertą do dnia 5 maja 2014r.
  11. Oferta powinna być
    • czytelna i zawierać nazwę handlową oferowanego ciągnika oraz materiały (katalogi, foldery ) potwierdzające spełnianie wymogów specyfikacji;
    • podpisana przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, wymienione w dokumentach rejestracyjnych;
    • zawierać cenę rozumianą jako sumę rat leasingowych i końcowego wykupu.
    • wskazywać część zamówienia, którą wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom;
    • zabezpieczona przed otwarciem niepozostawiającym śladów.
  12. Oferty można składać w siedzibie Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - PIB Zakładu Doświadczalnego Nieżychowice w Nieżychowicach do dnia 7 kwietnia 2014r. do godz. 11:00. Otwarcie ofert nastąpi w sekretariacie w miejscu w/w o godz. 11:15 tego samego dnia.
  13. Rozliczenia między dostawcą a zamawiającym prowadzone będą tylko w walucie polskiej.
  14. Jedynym kryterium oceny ofert będzie cena.
  15. Umowa z wybranym dostawcą zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
  16. Umowa zawarta z wybranym dostawcą będzie zawierała następujące postanowienia:
    • termin dostawy i uruchomienia ciągnika - do 6 maja 2014r.
    • gwarancja 12 miesięcy od uruchomienia ciągnika.
  17. Wykonawca w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
    • może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
    • może, przed upływem terminu do składania ofert , zmienić lub wycofać ofertę;
    • uczestniczyć w otwarciu ofert;
    • wnioskować o poinformowanie o kwocie przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia, nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, również ceny zawarte w ofertach;
    • może, w przypadku unieważnienia przetargu z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, jeżeli złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu, rościć o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty;
    • wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest zobowiązany na podstawie ustawy, może wnieść pisemny protest do zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy doszedł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. Protest dotyczący specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu. Zamawiający rozstrzyga protest nie później niż w terminie 5 dni od dnia jego wniesienia. Brak rozstrzygnięcia protestu w tym terminie uznaje się za jego oddalenie. Od oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje odwołanie.

Środki ochrony prawnej biorącego udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zawiera Dział VI Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych (D.U. Nr 19, poz. 177 z późniejszymi zmianami)