LISTA PRZETARGÓW

Nieżychowice, dn. 2 kwietnia 2015r.

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia na dostawę oleju napędowego.

 

  1. Zamawiający: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Nieżychowice, Nieżychowice, 89-600 Chojnice
  2. Tryb udzielenia zamówienia : przetarg nieograniczony.
  3. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa oleju napędowego (CPV: 09.13.41.00-8) przeznaczonego do silników diesla, w ciągu 12 miesięcy od zawarcia umowy, odpowiedniego do pory roku. Dostawa do bazy paliwowej w Czartołomiu, jednorazowe zamówienie nie będzie mniejsze niż 5m3, zamówienie będzie składane telefonicznie z 2 dniowym wyprzedzeniem. Łączna przewidywana ilość paliwa 140m3 (+ 20m3 w opcji zamawiającego)
  4. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
  5. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest:
  6. Złożenie oferty z ceną do dnia 14 kwietnia 2015r. do godz. 11°° w siedzibie zamawiającego oraz złożenie oryginałów lub poświadczonych kopii dokumentów rejestracyjnych przedsiębiorcy, tj. : zaświadczenia z Urzędu Gminy o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeśli firma jest wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego wystarczy podać nr wpisu.

    Oświadczenia o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 Prawa Zamówień Publicznych ( D.U. z 2004r. Nr 19 poz. 177) oznacza, że dostawcy:

    • posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
    • posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
    • znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
    • nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

    Oświadczenie, że oferent nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 w/w ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia, oznacza brak poniższych przesłanek. W myśl tego artykułu, wyklucza się:

    • wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
    • wykonawców w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono;
    • wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu;
    • osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • spółki komandytowe oraz spółki komadytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
    • wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Prawa Zamówień Publicznych

    Weryfikacją sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia będzie figurowanie składającego ofertę w dniu otwarcia we wykazie podmiotów dokonujących dostawy towarów, o których mowa w załączniku nr 13 do ustawy o podatku od towarów i usług, które złożyły kaucję gwarancyjną.

  7. Ofertę należy składać w formie pisemnej w siedzibie zamawiającego. Dopuszcza się składanie zapytań i wyjaśnienia zamawiającego w formie faksu (523981059) i elektronicznie na adres zdniezychowice@onet.pl
  8. Osobą uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami jest Rafał Krata
  9. Wadium nie jest wymagane.
  10. Oferent związany jest ofertą do dnia 30 kwietnia 2015r.
  11. Oferta powinna być:
    • a) czytelna;
    • b) zawierać nazwę handlową paliwa (nadaną przez rafinerię), które będzie dostarczane;
    • c) podpisana przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, wymienione w dokumentach rejestracyjnych;
    • d) zawierać cenę rozumianą jako marża w złotych (bez podatku VAT) na 1m3 paliwa i podawać wybraną bazę ceny (Lotos lub Orlen)
    • e) wskazywać część zamówienia, którą wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom;
    • f) zabezpieczona przed otwarciem niepozostawiającym śladów.
  12. Oferty można składać w siedzibie Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - PIB Zakładu Doświadczalnego Nieżychowice w Nieżychowicach do dnia 14 kwietnia 2015r. do godz. 11°°. Otwarcie ofert nastąpi w sekretariacie w miejscu w/w o godz. 1115 tego samego dnia.
  13. Rozliczenia między dostawcą a zamawiającym prowadzone będą tylko w walucie polskiej.
  14. Jedynym kryterium oceny ofert będzie cena rozumiana jako marża wykonawcy w zł (bez podatku VAT) na 1m3oleju napędowego od ceny ogłoszonej na stronach internetowych na dzień realizowania dostawy przez Lotos lub Orlen (do wyboru wykonawcy).
  15. Umowa z wybranym dostawcą zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą
  16. Umowa zawarta z wybranym dostawcą będzie zawierała następujące postanowienia:
    • a) termin płatności 30 dni od daty dostawy
    • b) dostawy będą zamawiane z 2 dniowym wyprzedzeniem
    • c) maksymalne zaangażowanie kredytowe wykonawcy wyniesie 450 tys. zł (suma dostaw zrealizowanych, których termin płatności jeszcze nie minął)
  17. Wykonawca w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
    • a) może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
    • b) może, przed upływem terminu do składania ofert , zmienić lub wycofać ofertę;
    • c) uczestniczyć w otwarciu ofert;
    • d) wnioskować o poinformowanie o kwocie przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia, nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, również ceny zawarte w ofertach;
    • e) może, w przypadku unieważnienia przetargu z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, jeżeli złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu, rościć o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty;
    • f) wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest zobowiązany na podstawie ustawy, może wnieść pisemny protest do zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy doszedł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. Protest dotyczący specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu. Zamawiający rozstrzyga protest nie później niż w terminie 5 dni od dnia jego wniesienia. Brak rozstrzygnięcia protestu w tym terminie uznaje się za jego oddalenie. Od oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje odwołanie.

Środki ochrony prawnej biorącego udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zawiera Dział VI Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych (D.U. Nr 19, poz. 177 z późniejszymi zmianami)