LISTA PRZETARGÓW

Nieżychowice, dn. 12 sierpnia 2015r.

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia na dostawę nawozów.

 

  1. Zamawiający:Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Nieżychowice, Nieżychowice, 89-600 Chojnice
  2. Forma zamówienia: Przetarg nieograniczony
  3. Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części:
    • a) Dostawa nawozu wieloskładnikowego (CPV:24440000-0) granulowanego (blending wykluczony) o zawartości co najmniej 4% azotu, co najmniej 10% P2O5 i stosunku P2O5 do K2O jak 1:1,8 lub szerszy; w ilości 48t w opakowaniach typu big bag ă 500kg loco Igły-Chojnice. Termin dostawy do 28 sierpnia br.
    • b) Dostawa nawozu wieloskładnikowego (CPV:24440000-0) granulowanego (blending wykluczony) o zawartości co najmniej 4% azotu, co najmniej 10% P2O5 i stosunku P2O5 do K2O jak 1:1 lub szerszy w ilości 72t, w opakowaniach typu big bag ă 500kg loco Igły-Chojnice. Termin dostawy do 4 września br.
  4. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
  5. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest:
    • Złożenie oferty z ceną do dnia 20 sierpnia 2015r. do godz. 11°° w Gospodarstwie Czartołomie na formularzu będącym załącznikiem do specyfikacji oraz złożenie oryginałów lub poświadczonych kopii dokumentów rejestracyjnych przedsiębiorcy, tj. : zaświadczenia z Urzędu Gminy o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeśli firma jest wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego wystarczy podać nr wpisu.
      Oświadczenia o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 Prawa Zamówień Publicznych ( D.U. z 2004r. Nr 19 poz. 177)będące częścią formularza ofertowego, oznacza, że dostawcy:
      - posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; - znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; - nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Oświadczenie, że oferent nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 w/w ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia, oznacza brak poniższych przesłanek. W myśl tego artykułu, wyklucza się:

      - wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;

      - wykonawców w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono;

      - wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu;

      - osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

      - spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

      - spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

      - spółki komandytowe oraz spółki komadytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

      - osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;

      - podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;

      - wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Prawa Zamówień Publicznych

  6. Ofertę należy składać w formie pisemnej w Gospodarstwie Czartołomie. Dopuszcza się składanie zapytań i wyjaśnienia zamawiającego w formie faksu (523972902) i elektronicznie na adreszdniezychowice@onet.pl
  7. Osobą uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami jest Rafał Krata.
  8. Wadium nie jest wymagane.
  9. Oferent związany jest ofertą do dnia 27 sierpnia 2015r.
  10. Oferta powinna być:
    • a) czytelna i złożona na załączonym formularzu;
    • b) podpisana przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, wymienione w dokumentach rejestracyjnych lub pełnomocne;
    • c) zawierać cenę
    • d) nazwę handlową i parametry oferowanych produktów, certyfikat rozpuszczalności w wodzie dla fosforu – np. „Nawóz WE” lub miejsce w internecie w którym można znaleźć informację o rozpuszczalności w wodzie proponowanego nawozu.
    • e) wskazywać część zamówienia, którą wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom;
    • f) zabezpieczona przed otwarciem niepozostawiającym śladów.
  11. Oferty można składać w Gospodarstwie Czartołomie Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - PIB Zakładu Doświadczalnego Nieżychowice w Czartołomiu do dnia 20 sierpnia 2015r. do godz. 11°°. Otwarcie ofert nastąpi w sekretariacie w miejscu w/w o godz. 1115 tego samego dnia.
  12. Rozliczenia między dostawcą a zamawiającym prowadzone będą tylko w walucie polskiej.
  13. Jedynym kryterium oceny ofert będzie cena (dla nawozu wieloskładnikowego obliczona zgodnie z formularzem oferty).
  14. Umowa z wybranym dostawcą zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
  15. Umowa zawarta z wybranym dostawcą będzie zawierała następujące postanowienia:
    • a) termin płatności 15 października 2015r.
    • b) Terminy wykonania dostaw będą zgodne z punktem 3 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Poszczególne partie awizowane będą z jednodniowym wyprzedzeniem.
  16. Wykonawca w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
    • a) może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
    • b) może, przed upływem terminu do składania ofert , zmienić lub wycofać ofertę;
    • c) uczestniczyć w otwarciu ofert;
    • d) wnioskować o poinformowanie o kwocie przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia, nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, również ceny zawarte w ofertach;
    • e) może, w przypadku unieważnienia przetargu z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, jeżeli złożył ofertę niepodlegajacą odrzuceniu, rościć o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty;
    • f) wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest zobowiązany na podstawie ustawy, może wnieść pisemny protest do zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy doszedł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. Protest dotyczący specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu. Zamawiający rozstrzyga protest nie później niż w terminie 5 dni od dnia jego wniesienia. Brak rozstrzygnięcia protestu w tym terminie uznaje się za jego oddalenie. Od oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje odwołanie.
  17. Środki ochrony prawnej biorącego udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zawiera Dział VI Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych (D.U. Nr 19, poz. 177 z późniejszymi zmianami)

    >> Formularz oferty