Nieżychowice, dn. 1 czerwca 2017r.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia na zakup wozu paszowego
- Zamawiający: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Nieżychowice, Nieżychowice, 89-600 Chojnice
- Tryb udzielenia zamówienia : przetarg nieograniczony.
- Przedmiotem zamówienia jest fabrycznie nowy wóz paszowy z dwoma pionowymi ślimakami tnąco-mieszającymi o poniższych parametrach:
Wymiary
- Długość max ( z zaczepem) – 8 m
- Szerokość max – 2,25 m
- Szerokość zewnętrzna kół max -2,05 m
- Wysokość max - 2,55 m
- Pojemność minimalna - 12 m³
Dodatkowe wymagania:
- Zapotrzebowanie mocy max - 90KM
- Pojedyncza oś z kołami o ogumieniu 435/50R 19,5
- Zaczep regulowany (zaczepiany do zaczepu transportowego ciągnika).
- Przekaźnik WOM z szerokim kątem
- Poprzeczna, elektrohydraulicznie sterowana taśma wysypowa umieszczona z przodu ze zmiennym kierunkiem wysypu
- Elektrohydrauliczne drzwi wysypowe
- Mechaniczna noga podporowa
- Oświetlenie drogowe wymagane do jazdy po drogach publicznych
- Magnesy
- Grubość ścian mieszalnika min. 8mm, podłogi min. 18mm
- Zabezpieczenie krawędzi wozu przed wysypem masy w trakcie mieszania
- Stal nierdzewna na krawędziach ślimaka
- Dwie wzmocnione przekładnie
- Dwubiegowa przekładnia redukcyjna
- Przeciwnoże (sterowane ręcznie)
- System ważenia z wyświetlaczem (menu w języku polskim) i 4 czujnikami
- Platforma robocza
- Hamulce pneumatyczne
- Gwarancja 24 miesiące od uruchomienia
- Dostawa maksymalnie 10 tygodni od zawarcia umowy.
- Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych
- Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest:
Złożenie oferty z ceną do dnia 14 czerwca 2017r. do godz. 11°° w Gospodarstwie Czartołomie oraz złożenie oryginałów lub poświadczonych kopii dokumentów rejestracyjnych przedsiębiorcy, tj. : zaświadczenia z Urzędu Gminy o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeśli firma jest wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego wystarczy podać nr wpisu.
Oświadczenia o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 Prawa Zamówień Publicznych ( D.U. z 2004r. Nr 19 poz. 177)będące częścią formularza ofertowego, oznacza, że dostawcy:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.
Oświadczenie, że oferent nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 w/w ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia, oznacza brak poniższych przesłanek. W myśl tego artykułu, wyklucza się:
- wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
- wykonawców w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono;
- wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu;
- osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
- spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
- spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
- spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
- osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
- podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
- wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Prawa Zamówień Publicznych
- Ofertę należy składać w formie pisemnej w Gospodarstwie Czartołomie. Dopuszcza się składanie zapytań i wyjaśnienia zamawiającego w formie faksu (523972902) i elektronicznie na adres zdniezychowice@onet.pl
- Osobą uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami jest Rafał Krata.
- Wadium nie jest wymagane.
- Oferent związany jest ofertą do dnia 14 lipca 2017r.
- Oferta powinna być:
- czytelna i zawierać nazwę handlową oferowanej maszyny oraz materiały (katalogi, foldery ) potwierdzające spełnianie wymogów specyfikacji;
- podpisana przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, wymienione w dokumentach rejestracyjnych;
- zawierać cenę i deklarowany termin dostawy;
- wskazywać część zamówienia, którą wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom;
- zabezpieczona przed otwarciem niepozostawiającym śladów;
- Oferty można składać w siedzibie Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - PIB Zakładu Doświadczalnego Nieżychowice w Gospodarstwie Czartołomie do dnia 14 czerwca 2017r. do godz. 11°°. Otwarcie ofert nastąpi w sekretariacie w miejscu w/w o godz. 1115 tego samego dnia.
- Rozliczenia między dostawcą a zamawiającym prowadzone będą tylko w walucie polskiej.
- Kryterium oceny ofert będzie cena 90% i termin dostawy 10%
- Umowa z wybranym dostawcą zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.
- Umowa zawarta z wybranym dostawcą będzie zawierała następujące postanowienia:
- Gwarancja 24 miesiące od uruchomienia maszyny;
- Termin płatności 30 dni od uruchomienia maszyny;
- Dostawca zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia pracowników zamawiającego w zakresie obsługi maszyny.
- Wykonawca w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
- może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
- może, przed upływem terminu do składania ofert , zmienić lub wycofać ofertę;
- uczestniczyć w otwarciu ofert;
- wnioskować o poinformowanie o kwocie przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia, nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, również ceny zawarte w ofertach;
- może, w przypadku unieważnienia przetargu z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, jeżeli złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu, rościć o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty;
- wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest zobowiązany na podstawie ustawy, może wnieść pisemny protest do zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy doszedł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. Protest dotyczący specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu. Zamawiający rozstrzyga protest nie później niż w terminie 5 dni od dnia jego wniesienia. Brak rozstrzygnięcia protestu w tym terminie uznaje się za jego oddalenie. Od oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje odwołanie.
Środki ochrony prawnej biorącego udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zawiera Dział VI Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych (D.U. Nr 19, poz. 177 z późniejszymi zmianami)