LISTA PRZETARGÓW

Nieżychowice, dn. 1 czerwca 2017r.

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia na zakup wozu paszowego

 

  1. Zamawiający: Instytut Hodowli i Aklimatyzacji Roślin – Państwowy Instytut Badawczy Zakład Doświadczalny Nieżychowice, Nieżychowice, 89-600 Chojnice

  2. Tryb udzielenia zamówienia : przetarg nieograniczony.

  3. Przedmiotem zamówienia jest fabrycznie nowy wóz paszowy z dwoma pionowymi ślimakami tnąco-mieszającymi o poniższych parametrach:

      Wymiary
    • Długość max ( z zaczepem) – 8 m
    • Szerokość max – 2,25 m
    • Szerokość zewnętrzna kół max -2,05 m
    • Wysokość max - 2,55 m
    • Pojemność minimalna - 12 m³

      Dodatkowe wymagania:
    • Zapotrzebowanie mocy max - 90KM
    • Pojedyncza oś z kołami o ogumieniu 435/50R 19,5
    • Zaczep regulowany (zaczepiany do zaczepu transportowego ciągnika).
    • Przekaźnik WOM z szerokim kątem
    • Poprzeczna, elektrohydraulicznie sterowana taśma wysypowa umieszczona z przodu ze zmiennym kierunkiem wysypu
    • Elektrohydrauliczne drzwi wysypowe
    • Mechaniczna noga podporowa
    • Oświetlenie drogowe wymagane do jazdy po drogach publicznych
    • Magnesy
    • Grubość ścian mieszalnika min. 8mm, podłogi min. 18mm
    • Zabezpieczenie krawędzi wozu przed wysypem masy w trakcie mieszania
    • Stal nierdzewna na krawędziach ślimaka
    • Dwie wzmocnione przekładnie
    • Dwubiegowa przekładnia redukcyjna
    • Przeciwnoże (sterowane ręcznie)
    • System ważenia z wyświetlaczem (menu w języku polskim) i 4 czujnikami
    • Platforma robocza
    • Hamulce pneumatyczne
    • Gwarancja 24 miesiące od uruchomienia
    • Dostawa maksymalnie 10 tygodni od zawarcia umowy.

  4. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych

  5. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest:

      Złożenie oferty z ceną do dnia 14 czerwca 2017r. do godz. 11°° w Gospodarstwie Czartołomie oraz złożenie oryginałów lub poświadczonych kopii dokumentów rejestracyjnych przedsiębiorcy, tj. : zaświadczenia z Urzędu Gminy o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeśli firma jest wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego wystarczy podać nr wpisu.

      Oświadczenia o spełnieniu warunków art. 22 ust. 1 Prawa Zamówień Publicznych ( D.U. z 2004r. Nr 19 poz. 177)będące częścią formularza ofertowego, oznacza, że dostawcy:
    • posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
    • posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
    • znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
    • nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia.

      Oświadczenie, że oferent nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 w/w ustawy z postępowania o udzielenie zamówienia, oznacza brak poniższych przesłanek. W myśl tego artykułu, wyklucza się:
    • wykonawców, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, a szkoda ta nie została dobrowolnie naprawiona do dnia wszczęcia postępowania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
    • wykonawców w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono;
    • wykonawców, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu;
    • osoby fizyczne, które prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • spółki jawne, których wspólnika prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • spółki partnerskie, których partnera lub członka zarządu prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • spółki komandytowe oraz spółki komandytowo-akcyjne, których komplementariusza prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • osoby prawne, których urzędującego członka organu zarządzającego prawomocnie skazano za przestępstwo popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych;
    • podmioty zbiorowe, wobec których sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia, na podstawie przepisów o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary;
    • wykonawców, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 1-3 Prawa Zamówień Publicznych

  6. Ofertę należy składać w formie pisemnej w Gospodarstwie Czartołomie. Dopuszcza się składanie zapytań i wyjaśnienia zamawiającego w formie faksu (523972902) i elektronicznie na adres zdniezychowice@onet.pl

  7. Osobą uprawniona do porozumiewania się z wykonawcami jest Rafał Krata.

  8. Wadium nie jest wymagane.

  9. Oferent związany jest ofertą do dnia 14 lipca 2017r.

  10. Oferta powinna być:
    • czytelna i zawierać nazwę handlową oferowanej maszyny oraz materiały (katalogi, foldery ) potwierdzające spełnianie wymogów specyfikacji;
    • podpisana przez osoby uprawnione do reprezentacji oferenta, wymienione w dokumentach rejestracyjnych;
    • zawierać cenę i deklarowany termin dostawy;
    • wskazywać część zamówienia, którą wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom;
    • zabezpieczona przed otwarciem niepozostawiającym śladów;

  11. Oferty można składać w siedzibie Instytutu Hodowli i Aklimatyzacji Roślin - PIB Zakładu Doświadczalnego Nieżychowice w Gospodarstwie Czartołomie do dnia 14 czerwca 2017r. do godz. 11°°. Otwarcie ofert nastąpi w sekretariacie w miejscu w/w o godz. 1115 tego samego dnia.

  12. Rozliczenia między dostawcą a zamawiającym prowadzone będą tylko w walucie polskiej.

  13. Kryterium oceny ofert będzie cena 90% i termin dostawy 10%

  14. Umowa z wybranym dostawcą zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie nie krótszym niż 7 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, nie później jednak niż przed upływem terminu związania ofertą.

  15. Umowa zawarta z wybranym dostawcą będzie zawierała następujące postanowienia:
    • Gwarancja 24 miesiące od uruchomienia maszyny;
    • Termin płatności 30 dni od uruchomienia maszyny;
    • Dostawca zobowiązuje się do przeprowadzenia szkolenia pracowników zamawiającego w zakresie obsługi maszyny.

  16. Wykonawca w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
    • może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
    • może, przed upływem terminu do składania ofert , zmienić lub wycofać ofertę;
    • uczestniczyć w otwarciu ofert;
    • wnioskować o poinformowanie o kwocie przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia, nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, którzy złożyli oferty, również ceny zawarte w ofertach;
    • może, w przypadku unieważnienia przetargu z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, jeżeli złożył ofertę niepodlegającą odrzuceniu, rościć o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu, w szczególności kosztów przygotowania oferty;
    • wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania oraz w przypadku zaniechania przez zamawiającego czynności, do której jest zobowiązany na podstawie ustawy, może wnieść pisemny protest do zamawiającego. Protest wnosi się w terminie 7 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy doszedł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł on zapoznać się z jego treścią. Protest dotyczący specyfikacji istotnych warunków zamówienia wnosi się nie później niż 3 dni przed upływem terminu składania ofert. Protest powinien wskazywać oprotestowaną czynność lub zaniechanie zamawiającego, a także zawierać żądanie, zwięzłe przytoczenie zarzutów oraz okoliczności faktycznych i prawnych uzasadniających wniesienie protestu. Zamawiający rozstrzyga protest nie później niż w terminie 5 dni od dnia jego wniesienia. Brak rozstrzygnięcia protestu w tym terminie uznaje się za jego oddalenie. Od oddalenia lub odrzucenia protestu przysługuje odwołanie.

Środki ochrony prawnej biorącego udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zawiera Dział VI Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r Prawo Zamówień Publicznych (D.U. Nr 19, poz. 177 z późniejszymi zmianami)